Aquestes setmanes del 5 al 16 de desembre tindran lloc a Tordera diverses activitats emmarcades en la campanya "De copa a copa i TRIO perquè em toca". Del 3 al 10 de desembre a la seu del Casal de Joves ha estat instal·lada l'exposició Ètica Etílica cedida per la DG de Joventut del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya. En col·laboració amb el mateix Casal, s'ha organitzat pel dia 12 una Oca Gegant a l'hora del pati a l'Institut on les proves a passar tenen com objectiu la prevenció del consum d'alcohol i adreçat a tots els alumnes del centre. Per útlim, el proper divendres 16 es farà un Concert i un taller de cocktails sense alcohol, per tal de promoure l'oci nocturn responsable. dimecres, 7 de desembre del 2011
LA CAMPANYA A TORDERA
Aquestes setmanes del 5 al 16 de desembre tindran lloc a Tordera diverses activitats emmarcades en la campanya "De copa a copa i TRIO perquè em toca". Del 3 al 10 de desembre a la seu del Casal de Joves ha estat instal·lada l'exposició Ètica Etílica cedida per la DG de Joventut del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya. En col·laboració amb el mateix Casal, s'ha organitzat pel dia 12 una Oca Gegant a l'hora del pati a l'Institut on les proves a passar tenen com objectiu la prevenció del consum d'alcohol i adreçat a tots els alumnes del centre. Per útlim, el proper divendres 16 es farà un Concert i un taller de cocktails sense alcohol, per tal de promoure l'oci nocturn responsable. dimarts, 22 de novembre del 2011
LA POLICIA LOCAL DE PINEDA COL·LABORA EN LA CAMPANYA
Ahir dia 21/11/2011 va tenir lloc el primer taller a l'IES Pineda realitzat per la Policia Local del nostre municipi. Es tracta d'un joc de rol en el qual es planteja als alumnes un judici per una causa d'accident de trànsit vinculat al consum d'alcohol . El diferents personatges són reproduïts pels alumnes, de tal manera que es posin en el seu lloc i prenguin decisions al respecte. Advocat defensor, testimonis, acusats, jutge, fiscal, jurat... discuteixen sobre els fets i a la vegada reflexionen sobre els riscos de conduir sota els efectes de l'alcohol. Una proposta molt interessant que se'ns dubte cobreix els objectius de la campanya. El dia 30 de novembre els tallers es realitzaran a l'IES Euclides.
divendres, 18 de novembre del 2011
CAMPANYA "ESTO NO DEBERÍA SER NORMAL"
El Ministerio de Sanidad, Política Social e Igualdad ha iniciat una campanya de prevenció del consum d'alcohol entre els joves . Segurament haureu vist l'spot per televisió amb l'slògan "Això no hauria de ser normal". Adjuntem el vídeo i l'enllaç a la pàgina doncs posa a l'avast informació que justifica la nostra campanya "De copa a copa i TRIO perquè em toca".
TALLER "EL PUNTET" AL CENTRE D'ACCIÓ JOVE
Aquesta tarda tindrà lloc al Centre d'Acció Jove un taller per treballar la prevenció del consum d'alcohol i la reducció de danys. De la mà de Creu Roja Joventut i amb una metodologia participativa es convidarà els joves a reflexionar sobre la seva posició davant l'alcohol, la relació oci i consum i els riscos que han de tenir presents per tal de promoure un consum responsable. dilluns, 14 de novembre del 2011
"LA FESTA A CALELLA" - DEBAT A RÀDIO CALELLA
El proper dijous dia 17/11 de 20 a 21h tindrà lloc un debat a Ràdio Calella amb el tema central de la campanya. Aspectes com l'oci nocturn dels joves, les alternatives, la unió d'alcohol i festa, els riscos i conseqüències legals, etc es posaran sobre la taula per generar conversa. Els convidats seran dos joves, Antoni Cardó i Pau Bartrolí; l'Educadora de la Unitat d'Atenció a les Drogodependències de l'Hospital de Calella, Clara Rives; la Tècnica de Joventut de l'Ajuntament, Judith Morillas; un representant de la Policia Local i un representant dels empresaris de l'oci nocturn. Segur que serà interessant sentir les opinions des dels diferents àmbits. Clica aquí per sentir el programa
dilluns, 7 de novembre del 2011
EXPOSICIÓ "ÈTICA ETÍLICA" A L'INSTITUT "FONT DEL FERRO" DE PALAFOLLS
Demà i fins dilluns dia 14 tindrem l'exposició "Ètica Etílica" a l'Institut Font del Ferro de Palafolls, cedida pel Departament de Joventut de la Generalitat de Catalunya.
La iniciativa s'emmarca en el treball del consum d'alcohol per part de l'institut amb diverses activitats des de les tutories entorn la reducció de danys i la disminució d'aquest. L'exposició pretén complementar aquestes propostes amb imatges i dades que promouen la reflexió.
DADES DE L'ENQUESTA DE CONSUM A JOVES ESCOLARITZATS DE 14 A 18 ANYS DE L'ALT MARESME 2011
Des de l'any 2000 el Programa Intermunicipal de Drogodependències recull dades a través d'un qüestionari per tal d'elaborar un informe estadístic que ens dongui informació del consum dels joves de la nostra zona. Edats d'inici, freqüència del consum, susbtàncies, entorn socioeconòmic, relació a els factors de protecció, entre d'altres. Aquest 2011 s'ha recollit les dades en els mesos d'abril i maig , més de 800 testimonis d'un total de més de 2000 alumnes als sis municipis de tots els centres educatius. 
Amb motiu de la campanya "De copa a copa i TRIO perquè em toca" us mostrem les conclusions extretes en matèria de consum d'alcohol.
Gràfics: En la primera figura és significatiu que entre un 27,8% i un 43,6% dels menors d¡entre 13 a 14 anys han consumit alcohol la darrera setmana. Els índex pujen considerablement en edats superiors.
La segona figura fa referència a les intoxicacions agudes d'alcohol els darrers sis mesos, al voltant d'un 30% en joves de 15 a 16 anys i de 53,5% en nois de 17 o més.
Per últim, la tercera intenta il·lustrar la percepció de la quantitat d'alcohol que beu el jove. És significatiu que en les edats amb més consum (17 anys o més) la percepció amb índexs més alts està entre el normal i el poc.
Esperem que aquests xifres ens servexin a tots de reflexió i esperem en breu, poder oferir-vos més dades d'aquesta enquesta.
(*) Dades interpretades amb el suport del Centre d'Estudis Epidemiològics de Catalunya (CEEISCAT).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)

